VIEDEŇ

19:31

STEPHANSDOM

A konečne už dlhšie spomínaný výlet do Viedne s priateľom. Milujeme cestovať na vlastnú päsť a všetko si zabezpečiť sami. Deň pred odjazdom sme naplánovali kam pôjdeme, vyznačili si to v mape a vyhľadali prípadné zastávky metra, ak by bolo najhoršie.
Tiež sme si nachystali vydatnú desiatu a pohodlné oblečenie. Viedeň som mala vždycky rada a ani tentoraz nesklamala. Vždy je tam, na čo sa pozrieť. Na cestu sme sa vydali už ráno o 7 z Brna autobusom Student Agency (zhruba 180 Kč na jedného). S vytlačenou mapkou sme si prešli celé mesto a všetky pamiatky. V rýchlejšom tempe nám to trvalo do 18:00 s prestávkou na obed v MCdonalde a návšteve prírodovedeckého múzea. Múzeum bolo vážne super, stálo len 5 euro a malo dve veľké poschodia plné zvierat. Zabralo nám to tam asi 2 hodiny, ale to sme detajlne pozerali asi na každé zviera, čo sme tam našli. Tiež tam bol velký dinosaurus, jeho maketa, ktorý sa hýbal a vydával zvuky. Vyzeralo to vážne senzačne! Počasie na fotky nám prialo tiež, akurát sme nebrali foťák, pretože sme sa báli ho brať na kolotoče. Takže fotky sú len z iPhonu, ale myslím, že sa aj tak podarili :)

      PRÍRODOVEDECKÉ  MÚZEUM                

JUSTIZPALAST






HOFBURG






OPERA


 




RATHAUS





RIESENRAD

       PRATER

Už ako malá som milovala kolotoče, a tak sme si naše úspešné skúškové chceli niekde užiť. Najlepšou voľbou boli jednoznačne kolotoče! Priateľ v Pratru už síce raz bol, ale to už dávnejšie a len na dvoch, takže sme si mohli užiť aj nové spoločne. Našou najväčšou starosťou bolo, kam si dáme kabelku s mobilami a peňaženkou, no našťastie to mali dobre vymyslené a každý kolotoč mal priamo pri nasadaní úložný priestor kam sme si ju mohli položiť. Aby ju niekto ukradol bolo málo pravdepodobné, pretože úložný priestor bol priamo pod kolotočom kam sa málo kto odváži a hlavne to bolo celé ohradené. Výber bol veľký pre milovníkov, ale nás zaujalo len pár. Po hodinovom chodení a rozhodovaní sme nakoniec ako prvý navštívili 117 metrov vysoký retiazkáč PRATERTURM. Bol z neho krásny výhľad na celú Viedeň a bol ako jeden z mála pomalší a romantický. Takže na začiatok ideálny, mohli sme si užili spoločný výhľad a zistiť ako sú na tom naše žalúdky:D. Stál iba 5 euro, čakali sme omnoho vyššie ceny, takže nás to milo prekvapilo. Väčšina kolotočov tam stála od 4 do 5 euro.


Našou ďalšou voľbou bol kolotoč BOOMERANG. Tiež za 5 euro. Prehovoril ma naň priateľ. Ja som sa ho trošku bála, pretože som si ho pozerala na youtube deň predtým a šiel hrozne rýchlo.No nakoniec som išla a  bol úžasný, pretože sme sedeli hneď vpredu, takže sme mali výhľad na celú trať a mohli to tak lepšie prežívať. No keď šiel dolu hlavou a takou rýchlosťou hodne som sa bála či ma vôbec udržia sedačky, do ktorých som sa zapínala len pomocou železného držiaka :D, ktorý po celú dobu dosť tlačil. Nárazy naň tiež neboli úplne mäkké. Ale zážitok to bol výborný ani zle nám po ňom nebolo.

Ako posledný sme skúsili DISCOVERY. Ak sme vedeli, že nám po niektorom bude zle, aj keď sme jedli celý deň tak, aby nám nebolo, bude to jednoznačne tento, a preto sme naň išli ako na posledný. Cena takisto len 5 euro. Jeho jazda jednoznačne najdlhšia najlepšia akú som kedy mala. Bola som na ňom už skôr, a to v Brne na priehrade, ale v porovnaním s týmto to bolo nič. Tento sa pretočil dolu hlavou dokonca 4 krát urobil úplnú otočku o 360 stupňov. Hore sme boli dolu hlavou a hrozne spomalil, takže sme boli natlačený úplne na držiakoch sedačky a boli jediné čo nás držalo. Bol to hodne stresujúci pocit, ale vedeli sme, že nás to nepustí. A keď sme sa už konečne dostali od toho aby sme boli úplne dolu hlavou, začali sme sa rútiť do ďalšieho kola strašnou rýchlosťou, až nám to tvarovalo ústa. Jednoznačne ho odporúčam, jeden z mála, kde som si povedala, že by už stačilo. Zle nám nakoniec bolo presne ako sme predpokladali. Našťastie až keď sme z neho zišli. Posedeli sme na lavičke, kúpili pepsi a hneď sa nám polepšilo!



You Might Also Like

2 comments

  1. Viedeň je krásne mesto sama to viem lebo som tam bola a hneď mi učarovala :) btw. super outfit ;))

    http://lovelybeautybook.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. what a great pictures and stunning views :) I'm charmed, I love <3
    xoxo,
    Anna

    annsthing.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť